Zo werkt de huisartsenspoedpost
U belt de huisartsenspoedpost als:
- u dringend hulp nodig heeft van een huisarts én;
- dit buiten kantoortijden is of op een landelijke feestdag én;
- uw situatie niet kan wachten tot het volgende spreekuur van uw eigen huisarts
Hadoks Acute zorg regelt de spoedeisende hulp van huisartsen in avond, nacht, weekend en op feestdagen. Patiënten van huisartsen in Den Haag, Rijswijk, Leidschendam-Voorburg en Wassenaar kunnen op afspraak terecht op de huisartsenspoedposten van Hadoks.
Wat moet u doen wanneer u met spoed een huisarts nodig heeft?
Avond/nacht/weekend/feestdagen
Kunt u niet wachten tot uw eigen huisarts beschikbaar is? Bijvoorbeeld bij toenemende benauwdheid, verlammingsverschijnselen, heftige pijn, een ernstig ziek kind of een ongelukje in huis. Of als u zo ongerust bent dat u een medisch advies wilt vragen, dan belt u de huisartsenspoedpost van Hadoks. U krijgt een opgeleide en ervaren triagist aan de lijn.
De juiste hulp voor u
In een kort gesprek geeft u de triagist de gegevens die nodig zijn om de juiste hulp te bieden. Afhankelijk van uw situatie:
- krijgt u telefonisch medisch advies
- krijgt u een afspraak voor een bezoek aan een huisartsenspoedpost
- komt de huisarts bij u thuis (als vervoer naar de post medisch onverantwoord is)
Alle contacten met de huisartsenspoedpost worden in rekening gebracht bij u of uw zorgverzekeraar.
Welke gegevens hebben wij nodig als u belt?
- Uw burgerservicenummer (BSN)
- Naam van uw huisarts
- Omschrijving van uw klacht
- Uw medische voorgeschiedenis (aandoening/ ziektes/ allergieën)
- Uw medicijngebruik
- Uw legitimatiebewijs meenemen als u naar de post komt
- Belt u voor iemand anders? Zorg dat u dicht bij de patiënt bent om de klacht te beschrijven.
Wanneer kunt u ons bereiken?
- Maandag t/m donderdag: 17.00 tot 08.00 uur (avond en nacht)
- In het weekend: vrijdag 17.00 uur tot maandag 08.00 uur
- Op feestdagen: gedurende 24-uur